
Trzeci zeszyt Dialogu Puzyny poświęcony jest projektom, których rezultaty nie dają się do końca przewidzieć, posunięciom, które do pewnego stopnia opierają się skrupulatnemu planowaniu, logice prostych następstw. Staramy się przyglądać pojęciu ryzyka w różnych znaczeniach i kontekstach, wyznaczyć jego ramy w praktykach instytucjonalnych, artystycznych, tekstowych. Czy ryzyko po prostu istnieje, czy jego charakter jest zawsze relacyjny? Czy opłaca się ryzykować i jak w obrębie praktyk naruszających poczucie bezpieczeństwa manifestują się strategie rynkowe?
W zeszycie publikujemy między innymi: dwie sztuki polskie (Michała Kmiecika Prawdziwy norweski black metal oraz Agaty Skrzypek Szkło Nepomucena) i jedną zagraniczną (Elfriede Gerstl Nie jesteś sam), instrukcję obsługi ryzyka przygotowaną przez Mateusza Górniaka oraz eseje: Jana Czaplińskiego o trigger warnings, Katarzyny Trzeciak o strategiach ryzykownych w polskiej prozie najnowszej i Jarka Szubrychta o tym, co nam zostało po black metalu. Czy sami zaryzykowaliśmy? Być może.
Ponadto prezentujemy zwycięski dramat tegorocznej edycji Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej – Rohtko Anki Herbut wraz z blokiem poświęconych mu tekstów.
SPIS TREŚCI
Anka Herbut Rohtko
Co jest podróbką, a co oryginałem, z Anką Herbut rozmawia Ewa Hevelke
Agnieszka Rejniak-Majewska Sztuka, kapitał i fetysze. O dialektyce oryginału i kopii
Odprogramować muzeum. Rozmowa Jakuba Depczyńskiego, Joanny Mytkowskiej, Natalii Sielewicz i Katarzyny Szotkowskiej-Beylin
Mateusz Górniak Ryzyko: instrukcja obsługi
Agata Skrzypek Szkło Nepomucena. Retrodramat
Oko toczące się po tramwaju, Agatą Skrzypek rozmawia Justyna Jaworska
Katarzyna Trzeciak Aktualność anachronizmu. Formy ryzyka w czasach literackich kompromisów
Małgorzata Szpakowska O nowej to hucie piosenka
Justyna Szklarczyk Pegeer i eksces. O zamieszkiwaniu wschodniopruskich pałaców
Zuzanna Berendt Duchy klasy. Wokół performansu romualda krężela all that i left behind is here
Michał Kmiecik Prawdziwy norweski black metal
Zarządzanie żenadą, z Michałem Kmiecikiem rozmawia Kornelia Sobczak
Jarek Szubrycht Akceptacja, uznanie i celebracja. Co nam zostało po black metalu
Jan Czapliński Trigger warnings: dlaczego ostrzegamy się przed teatrem, czyli poza ryzyko ryzyka
Elfriede Gerstl nie jesteś sam albo NASZA STACJA twoim wiernym towarzyszem, przełożył Ryszard Wojnakowski
Ryzyko, czyli o wszystkim. Rozmowa Zuzanny Berendt, Doroty Jovanki Ćirlić, Ewy Hevelke, Justyny Jaworskiej, Barbary Klickiej, Joanny Krakowskiej, Piotra Olkusza, Kornelii Sobczak, Małgorzaty Semil